Velkommen

-Fordi der skal være plads til lækre damer, sjove dage, vin på terrassen og kærestetid.










torsdag den 12. januar 2012

Hvorfor endnu en blog?

Læste lige mit første indlæg. Og det holder stadig. Lige bortset fra at det ikke KUN handler om mode, hår og andet gøgl.

 

"Hvorfor endnu en blog?

Hmm...
Jeg er 37 år og har fulgt mange af de populære modeblogs i et par år nu, og har haft meget glæde af dem, både i forhold til min egen stil, men også i forhold til mit job som selvstændig frisør.

Meen... Da de fleste bloggere i den genre er minimum 10-15 år yngre end jeg, har det været en udfordring at finde bloggere, der ligger i samme aldersklasse som mig, hvor livsstil, hverdag og kjolelængden matcher. Jeg kan IKKE , og har nok aldrig kunnet, hive et miniskirt på, der knap dækker balderne. Kan heller ikke se fidusen i sorte nylons under korte denimshorts eller mavekorte bluser (been there, done that and never again!).
Men hvad jeg kan se fidusen i, er at vi, i midt 30´erne, ikke nødvendigvis er henvist til kedeligt tøj, der skal kunne klare baby-gylp, legepladser, Legolandture og gulv-kravleri!  Jeg VIL IKKE sidde bagerst i modebussen, bare fordi appelsinhuden og karsprængninger har tilintegjort de lækre stænger og muligheden for at flashe stramme lårbasser i korte kjoler og at maven er knap så six-pack-agtig, som for 10 år siden, så bikinitrussen med bindebånd nu må skiftes ud en med en tangamodel.
Næ, må vi få lidt rock´n´roll tilbage, også selvom det ikke kan forgå på 10-12 cm høje hæle. Det er eddermugme svært at jagte en 3-5 årig gennem gågaden på dem! Har prøvet, ikke kønt....

Stilmæssigt ligger jeg nok til den klassiske, rockede side, desværre ingen boho-skørter herfra. Farverne er generelt sort, hvid, army, grå og rød. Med lidt camel indover. Hårfarven skifter mellem postkasse rød og mørkebrun, gæt selv, hvilken der ligger tættest på min naturlige :-).
Makeup er min ven, gode produkter er min allierede, og jeg tager jævnligt en time for mig selv på badet. Med duftlys og hele møjet! Det burde skrives ind i Grundloven, at mødre har den ret!

Har kun to alvorlige "problemer"... Kan ikke tage det, når mit gulv "knaser" under fødderne, og med hund og knægt på 7 år, sker det selvsagt rigtig tit, derfor kommer støvsugeren frem dagligt! Den anden er badeværelsesspejlet.... Tandpasta-pletter, vandsprøjt og fedtfingre dur ikke!
Ellers elsker jeg rent tøj, rent sengetøj og et rent barn. De første to ting kan jeg selv styre, det sidste er en udfordring. Har opgivet kampen og er dybt taknemmelig for vand og sæbe.

Dette bliver min personlige legeplads. Velkommen :-)"

4 kommentarer:

  1. Hey Christina.
    Jeg "trykkede på dig" på SarahLouises blog og nu har jeg så læst din lidt (;
    Synes den har potentiale - hvem ved måske bliver jeg en follow'er ? På trods af at jeg ikke er midt i 30'erne..

    Nå, ville bare smide en kommentar så du vidste jeg tjekkede den ud.

    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna.

      Tusind tak for din kommentar og pæne ord. :-)

      Du er velkommen, også selvom du ikke er midt i 30´erne.

      Slet
  2. Synes det er fedt med en blogger, der ikke er teenager.. Haha.. Ikke at der er noget i vejen med det, men måske der er lidt mere tanke og erfaring bag dine ord! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette og velkommen. :)
      Det håber jeg. Ellers har jeg ikke lært en pind de sidste 20 år... Ha ha.
      Jeg har mange tanker og endnu flere ord, så jeg håber da at lidt af det der er i mit hoved kommer ud i et fornuftigt og forståeligt sprog. Ellers sig til, så må jeg tage mig sammen :)

      Slet