Velkommen

-Fordi der skal være plads til lækre damer, sjove dage, vin på terrassen og kærestetid.










mandag den 20. februar 2012

OPDRAG JERES UNGER!!!!!

Hvis du er en af dem der lader dine børn gøre hvad de har lyst til, for at de skal "gøre deres egne erfaringer" skal du ikke læse videre, for så bliver vi uvenner..... Klik væk nu....

Surt opstød og løftet pegefinger på vej!

Den anden dag havde jeg en meget ubehagelig oplevelse og jeg er tydeligvis ikke den eneste, der har prøvet dette eller endnu værre.

Here goes :
Jeg kommer kørende i min bil tæt på mit hjem, registerer godt 4 børn og en filipinsk au pair (fandt jeg ud af bagefter)  der går på fortorvet i højre side. Tænker ikke mere over det, før i samme øjeblik jeg passerer dem og der lyder et brag og en isbold (i tøvejr kan man lave nogle nasty isbolde) rammer min forude. Jeg hugger bremsen, og ja, havde kigget i bakspejlet, smider bilen ind til siden, trækker håndbremsen og ryger ud af døren. Spørg meget vredt hvem af dem der havde kastet bolden og en knægt på 8 år svarer at det var ham.
Jeg spørger ham hvad i alverden han dog tænker på og ja, jeg skælder ud. Forklarer ham hvad der kunne være sket, buler, uheld, en smadret forude....
Får hans navn, telefon nummer  osv og beder ham gå hjem og fortælle sine forældre hvad han har gjort.  Havde den lavet en bule i min bil, havde jeg sgu selv kørt ham hjem og konfronteret forældrene!

JEG VAR RASENDE! Stik hamrende tosset! TÆNK DIG DOG OM, KNÆGT!!!
Det er ikke første gang jeg eller min kæreste har været udsat for dette. Og nu var det nok!

Jeg ved ikke hvor forældrene er henne i det her. Er det ikke ganske naturligt at man opdrager sine børn til ikke at opføre sig som små idioter? Det gælder både snebolde, sten der smides fra motorvejsbroer, mobning, tyveri, hærværk, dyremishandling, you name it! Vi har da et ansvar for at lære vores unger det simple i at tænke sig om!

Jeg havde sgu fået en røvfuld af min mor, hvis jeg havde gjort det.

Hvorfor er det blevet iorden at de der unger kan opføre sig lige så tosset de har lyst til og forældrene kan gemme sig bag en "opdragelse" der går stik imod hvad man kan forvente af almindelig god opførsel?!
Er det pludselig blevet noget ekstra at indprente bare en gennemsnitsmængde af fornuft i knolden på det yngel man selv har valgt at sætte i verden?

Det er som om at man bare kan gøre som det passer en, det samme gælder for voksne. Hvis jeg siger hundelort alle steder, vil mange nok kunne få blodtrykket op med 30-40%!

Hvorfor er man blevet ligeglad?  Forventer man at der kommer nogen og rydder op efter en, hvis man lader "lorten" ligge? Skal andre opdrage ens børn, rydde op i det rod der efterlades, både i fysisk og psykisk form? Hvornår holdt man op med at tage ansvar for sig selv og egne handlinger?

Update : Se lige det her. Piger der tæver hinanden og brænder med cigaretter. Jamen jøsses altså!!!!

2 kommentarer:

  1. Kunne ikke være mere enig. Hvad blev der af forældreansvaret? Hvordan kan man stiltiende bare se på at ens barn fx sparker ind i ryggen på flysædet foran, går amok i supermarkedet eller smider steen og snebolde efter tilfældige forbipasserende biler? Stram op.

    Fin blog i øvrigt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo ikke så meget børnene, men forældrenes reaktion og håndtering af situationen, der er den værste!

      Og tak :)

      Slet