Velkommen

-Fordi der skal være plads til lækre damer, sjove dage, vin på terrassen og kærestetid.










søndag den 3. juli 2011

Det er fandme IKKE IORDEN!!!!

Igår blev jeg rystet, edderspændt rasende og så frustreret, at jeg havde lyst til at råbe rigtig højt!!!

Bande og svovle som en anden havnearbejder! Så det gør jeg nu. Skal nok prøve at beherske mit sprog. Må hellere undskylde på forhånd : Undskyld...

Hvad fanden sker der, når en skole/forældre kan "tilllade" at en pige i 6.klasse bliver slået, sparket, mobbet og latterliggjort i sådan en grad, at hun må sygemeldes, trækkes ud af skolen, sendes på Julemærkehjem i 12 uger og efter sommerferien starte på en ny skole i en specialklasse, for at få fred for sine "klassekammerater" lig plageånder?????
DET KAN SIMPELTHEN IKKE VÆRE RIGTIGT!!!!
Hvor er forældre, skole, lærere i det her? Jeg var blevet stik hamrende tosset, hvis mit yngel havde deltaget i lignende!
Jeg har fuld forståelse for at det handler om nogle børn, der måske ikke har det nemt derhjemme, det er i bund og  grund et spørgsmål om forældreansvar og mangel på samme!!!
Men vi kan for fanden da godt forvente at man opdrager sit barn til at opføre sig ordentligt! Det kræver hverken penge eller forstand at gøre det.
Fy for den lede, de forældre skulle sgu have en røvfuld. Og jeg giver den gerne!

Tænk at være mor til den lille pige og vide hvilke frygtelige timer hun har gennemgået et sted, hvor hun skulle føle sig tryg. Vi overlader ansvaret for vores børn til pædagoger og lærere, lægger deres liv og velbefindende i hænderne på fremmede i temmelig mange timer hver dag og jeg forventer at de mennesker der påtager sig det ansvar,  gør det fordi de godt kan lide det og er deres ansvar bevidst! Så jeg vil sgu ikke finde mig i at andre mennesker dårlige opdragelse og opførsel skal gå ud over mere sårbare børn, der ikke har psyken til at forsvare sig selv!
Det er simpelthen ikke godt nok!
KOM IND I KAMPEN, kære lærere og pædagoger. Tag den snak med de forældre, og gør det klart at det er UACCEPTABELT!

Tillæg : Blev lige opmærksom på at det lyder som om jeg klandrer lærere og pædagoger for manglende opdragelse af børnene. Det er absolut ikke det jeg mener.

Opdragelse er forældrenes forbandede pligt. Bum basta færdig!

2 kommentarer:

  1. Enig - et meget langt stykke hen ad vejen...

    Men jeg synes ikke udelukkende at skolen har et ansvar dér (nu kender jeg ikke til sagen andre steder fra end fra dig...)
    Som lærer har jeg titusindevis af gange oplevet forældre, der på trods af gentagne forsøg på dialog og kommunikation om deres barns destruktive og/eller mobbende adfærd bare trækker på skuldrene og synes det er skolens ansvar.
    Og nix - det er det ikke!
    Skolen/lærerenes ansvar ligger et helt andet sted, nemlig primært i forhold til det faglige. Det er (i mine øjne) ikke lærernes ansvar at sørge for at børnene er ordentlig opdraget hjemmefra...
    (sådan lidt firkantet sagt, ikke?)

    Men når det så er sagt, så har lærerne selvfølgelig et ansvar i forhold til at lære børnene om fællesskab og gensidig respekt.
    Men lærerne er alt for ofte ofre for politiske indgreb - hvilket betyder at selv de mest besværlige elever SKAL rummes i en normal folkeskoleklasse - til stor bekymring for lærerne, der oftes SKAL rumme og bruge en helvedes masse krudt på måske én, to, tre elever som kræver mere opmærksomhed end resten af klassen.
    Lidt af en lorteposition at befinde sig i, sku jeg hilse og sige.
    Lærerne kan ikke tage ansvar for det hele - selvom de efterhånden får lagt det hele over på sig af regerings'tiltag' og kommunernes beslutninger om at gøre skolerne større og større...

    Jeg er sikker på at der i dén situation du beskriver her befinder sig en lærer, som garanteret har forsøgt at råbe både forældre og skolens ledelse op - men som er endt med at stå med lorten selv, fordi alt ansvar - desværre - til sidst ender som en lort på lærerens hovede.

    Jeg behøver ikke tilføje at lærerfaget er ét af de fagområder med størst frafald pga arbejdsrelateret stress, vel?

    Og at 1/3 af nyuddannede lærere i løbet af det første år (!) vælger at søge til andre fagområder...

    Lærerjobbet er blevet ét af de dårligst lønnede, ét af de mest udskældt, og ét af de hårdeste overhovedet.

    Hvis der er nogen som skulle skamme sig er det de mobbende børns forældre. Og en ledelse, der garanteret har efterladt en lærer med en omgang lort, som har været for stor for én person at æde alene...

    SvarSlet
  2. Hej Trine.

    Jeg er HELT enig med dig. Har vist ikke formuleret mig så klart, som jeg burde. Kan godt se at det virker som om jeg bebrejder lærere og pædagoger, og det gør jeg ikke mht opdragelsen.

    Kort sagt mener jeg at det er forældrenes ansvar at opdrage deres børn til at behandle andre mennesker ordentligt. Ingen tvivl om det.

    Men der hvor jeg gerne vil have lærere og pædagoger ind over, er i de situationer der opstår i skolen eller institutionen. De er bindeledet mellem forældrene, da de kender alle elever og forældre i klassen. Vi andre ved dårligt nok hvilket barn der hører til hvilken familie.
    Det er der jeg godt kunne tænke mig der blev meldt lidt "hårdere" ud, og de eneste der oplever det i skolen, er jo lærere og pædagoger.

    Jeg mener helt klart at det er helt urimelige forhold de fleste lærere arbejder under i forhold til størrelsen på klasserne, "vanskelige" elever og manglende tid til de enkelte elever (og helt sikkert en hel masse andre udfordringer jeg ikke kender til). Og så skal de/I samtidigt "opdrage" andres børn, fordi forældrene ikke gider/orker/eller er ligeglade!
    Det kan jo ikke være rigtigt.

    SvarSlet